Tuning alapok, honda tuning

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda Civic fun klub
User: juhaszattila
Sziasztok! A hétvégén egy sajnálatos baleset következtében totálkáros lett a család imádott 2009-es évjáratú Honda Civic-je. Az autó hátulja gyakorlatilag eltűnt, de az utastér, motor, váltó, kárpitok, stb. sértetlenek. Az autó 140.000 km-t futott, végig szervizelt és egyébként makulátlan állapotú. Ha bárkit érdekelne az autó, esetleg további részletre lennétek kíváncsiak, egyeztethetünk a juhaszattila@hotmail.c om címen. Üdv!
Topik: Honda tuning
User: FoliaPest
Sziasztok! Bár nem a szó szoros értelmében tuning, de mégis ide sorolnám. Megnyitottuk második karosszéria fóliázó műhelyünket, ami Pesten a III. kerületben az első. Ha egyedi megjelenést szeretnél autódnak, vagy csak élnél a nyitási akciónkkal, keress bátran a swfan.hu@gmail.com címen. Fólia típustól függően akár már 200.000ft-tól átcsomagoljuk autód 3 év garanciával. A sebesség legyen veletek.
Topik: Honda Civic fun klub
User: itsmargery
Sziasztok! Évek óta a kertben álló 96os zöld békacivicünk bontásra került. A belseje nagyrészét szétszereltük, így azok elemenként is vásárolhatóak. A kaszni motorral és első lámpákkal a kertben áll. A kiszerelt alkatrészek fényképezve vannak, ha valaki érdeklődne. A motor és a kaszni külön-külön, vagy egyben is vihető 40000 forintért annak a vállalkózó szellemű embernek aki kihúzza a kb 45 fokos lejtésű kertből. a kasznin sérülések vannak, illetve korrodált. Érdeklődni lehet: https://www.facebook.c om/kaposztar
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Tuning alapok

2011-06-06 | http://www.oktuning.hu
Honda civic

 Az autótuning a versenypályákról szivárgott ki az utcákra. Ott, a boxok között kísérletezték ki az erőfacsaró módszerek tömegét, amelyekkel a szériamotorokból meglepő teljesítményadatokat csikarnak ki. Igaz a nagy teljesítmény a fogyasztás, az élettartam, és a nyugodt üzem rovására jelentkezik. Az utcai autókra szánt tuning a versenysport izomnövelő fogásainak a szelidített változata, hiszen a mindennap használt kocsiknál számítanak az autógyárak által is figyelembe vett gazdaságossági és használhatósági szempontok.


Motor tuning


A motor tuning lényegében több lépcsőben írható le, a motor optimalizálástól az erőforrás teljes átépítéséig terjed, a beavatkozás mélységével egyenes arányban duzzadó költségekkel és egyre nagyobb kockázattal.
A motor által termelt teljesítmény jó része a motoron belül marad, felemésztődik a szívás, a kipufogás energiaszükségletének a fedezésére, a belső súrlódás legyőzésére. Az erőforrást felszabadítva, a terheinek a csökkentésével az addig belül elhasznált teljesítmény a főtengelyen jelentkezik. A szívás energiaszükségletének a csökkentésére találták ki a sport légszűrőket, amelyeknek kisebb az ellenállása a széria papírszűrőknél. A sport légszűrők lényegében az olajos levegőszűrők elvén dolgoznak, több rétegű, nyitott sejtszerkezetű szivacsos anyagból vagy szintén többrétegű, papír és fémháló kombinációból készülnek. Ez az anyag nem szűr, csupán hordozófelület, a levegő tisztítását olajfilm végzi. A sport levegőszűrők élettartama elméletileg végtelen, mert a szűrő elszennyeződésekor a szűrésért felelős olajfilm lemosásával és új olaj felhordásával felfrissíthető. A frissítési ciklusokra a gyártók általában magas kilométerszámot --50 000-80 000 km --ígérnek, a gyakorlat szerint azonban 15 000, 20 000 kilométerenként ajánlatos felfrissíteni a szűrőréteget. A frissítésnél nagyon fontos a tisztítás és újraolajozás alapos elvégzése, mert a ha az olajfilm vastagsága nem optimális, akkor a motorba jutó szennyeződés károsodásokat okozhat. A sport légszűrők hatása a magasabb fordulatszám-tartományokban jelentkezik, 5-7 százalékos teljesítménynövekedés formájában.

Kipufogócsere

A kipufogás munkaterhei tuning sportkipufogó rendszerekkel csökkenthetők. Olcsóbb megoldás csak a hátsó dob cseréje, amelyre a gyártók 3-5 százalékos teljesítménynövekedést és sportosabb hangot ígérnek. Drágább, de érezhetőbb 7-10 százalékos teljesítménynövelő hatással jár a teljes rendszer átépítése, ez a leömlők cseréjénél kezdődik. Az optimálisan levezetett, általában a gyárinál nagyobb átmérőjű csövek kisebb ellenállással vezetik el az elhasznált gázokat, csakúgy, mint a kisebb ellenállású sportdobok. A kipufogócsere kockázata, hogy a motornak szüksége van bizonyos mértékű torlónyomásra, különben friss keverék is távozhat a hengerekből, ezzel csökkenhet a teljesítmény és kiéghetnek a kipufogószelepek. Ezért csak jól kitalált, már lehetőleg kipróbált rendszer felszerelése ajánlott, amelyet valamely komoly cég vagy tuning csapat neve fémjelez. A kipufogócsere előtt érdemes elgondolkozni a zajtűrés mértékén, mert hosszabb úton már fárasztó lehet az amúgy szépen gurgulázó kipufogóhangok hallgatása.

Motor teljesítményének növelése

A motor teljesítménye a belső ellenállás csökkentése mellett az optimálisabb porlasztással és égéssel is növelhető. A motor megbontása nélkül az alaposabb égést szolgálhatják az erősebb szikrát adó gyertyák és a gyertyák alá dolgozó kisebb ellenállású gyertyakábelek felszerelése. Az alkalmazásuk hátránya, hogy a nagyobb áramigényt a transzformátor nem tudja hosszú távon nyújtani és tönkremegy, illetve a nagyobb hőterheléstől kiég a dugattyúk felülete. Drága ár néhány plusz lóerőért. Az optimálisabb égést okosabb a gyárak által is ajánlott és az új típusokban már széles körben alkalmazott három- vagy négypólusú gyertyák beszerelésével segíteni.


A keverék akadálytalan hengerbe jutását segítheti a szívócsövek polírozása, ugyanis a gyári öntvény belső felülete nem egyenletes, a kis "rücskök" örvénylést okoznak, hideg üzemben pedig a hideg és érdes szívócsőfalakra könnyebben lecsapódik az átutazó benzin, így nehezebben szabályozható a hengerbe jutó keverék benzin-levegő aránya. Ugyanis a már megtapadni nem képes üzemanyag-mennyiség magával ránt már megtapadtat is, így mintegy gázfröccsöt kap a motor. Igaz japán tuning mesterek tapasztalatai szerint némi örvénylésre szükség van, ezért a legjobb a szabályosan rücskösített felület, amelyet a homokfúváshoz hasonló technológiával érnek el. Így a véleményük szerint stabilizálni lehet a szívócsőfalon megtapadó üzemanyag mennyiségét, amelyen jobban csúszik a továbbjutó üzemanyag, mint a sima fémfalon. Ez más szinte okkult tuning. A polírozásnak akad akadálya is, például a műanyag szívőcsővel gyártott motorok esetében már nincs rá szükség. A polírozó munkásság a hengerfejek átömlőcsatornáiban és a kipufogóleömlőkben is folytatható.

 

Még több tuning : http://www.oktuning.hu



XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.