Alapos teszt - Honda CBF 1000F
2010-05-28 |
Határozottan megférfiasodott 2010-re a CBF 1000. A Honda nagyobbik nakedje agresszívebb külsőt, új vázat és áthangolt blokkot kapott. A morcosabb tekintet és a sportosabb külső és belső mellett változatlanul remekül kezelhető gép maradt, ízig-vérig túramotor, ezen tulajdonságait mi egy röpke kétnapos, másfélezer kilométeres erdélyi túrán vizsgáltunk meg. Utunk során kaptunk hideget-meleget, esőt, sarat és szelet és be kell vallanunk, hogy a viszontagságokat hármunk közül kétség kívül a CBF bírta a legjobban.
Az új megjelenés
Első ránézésre férfias, mégis elegáns, a korábbinál határozottabb vonalvezetéssel. Szemet gyönyörködtető az egész motor, akár a hófehér színe, ami azonban meglehetősen kényes is: aki valóban túrára használja, biztos nem ezt választja majd.

Az új CBF 1000-t alaposan áttervezték: új aluvázat, lengővillát és első teleszkópot kapott, emellett a CBR-től örökölt blokkját is áthangolták. Műszerfala is a sportos jelleget hangsúlyozza: a két analóg óra helyett egy központi fordulatszámmérő és digitális kilométeróra tájékoztat. A 108 lóerős blokk nyomatékos és takarékos is: fogyasztása nagy tempóban autópályán 6,6, országúton és vegyes használat mellett öt liter körül alakult.
Könnyen irányítható
Észrevehetetlenül teszi a dolgát, ami nagy előny az erdélyi közlekedési kultúrát figyelembe véve: nem a motorra kell figyelni, a kanyarokba belesimul, fékei remekek. Ahogy azt már megszoktuk, városban is jól feltalálja magát, könnyű, fordulékony és ugrós. Az ABS nem nagyon mutogatja magát: nekünk még vészfékezéskor sem sikerült beavatkozásra késztetnünk, igaz, csomagokkal megpakolva, két személlyel valósággal tapadt az úthoz.

Futóműve alapból kifejezetten lágy, talán túlságosan is, igaz, elöl hátul állítható. A magasra húzott kormány és az állítható ülés szinte mindenkinek kényelmes testtartást tesz lehetővé. Állítható a plexi magassága is, a szél- és esővédelme így minden körülmények között remeknek mondható.
Annak ellenére, hogy ezres, kifejezetten mondhatjuk újrakezdő-motornak: a család figyelmet érdemlő, de nem figyelmet követelő tagja lehet, akár városi ingázás, akár hosszabb túrázás során.
Műszaki adatok
Motor: vízhűtéses, négyütemű, 16 szelepes DOHC, soros, négyhengeres
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Teljesítmény: 79 kW (108 LE) @ 9000 1/min
Forgatónyomaték: 96 Nm @ 6500 1/min
Első felfüggesztés: Ø 41 mm teleszkópvilla, 120 mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: HMAS gázcsillapítású rugóstag, 120 mm rugóút
Első fék: Ø 296 mm dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyereg és kombinált ABS
Hátsó fék: Ø 240 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg és kombinált ABS
Tengelytáv: 1495 mm
Ülésmagasság: 795 ±15 mm
Menetkész tömeg: 245 kg
Üzemanyagtank: 20 l